Edu Falaschi

Edu (właściwie: Eduardo Teixeira da Fonseca Vasconcellos) to wokalista, kompozytor, aranżer, producer i multi-instrumentalista. Najbardziej wybił się na długiej współpracy z brazylijską grupą Angra, w której był wokalistą, frontmanem i jednym z głównych kompozytorów. W 2006 roku założył projekt poboczny ALMAh, który od 2012 roku jest jego jedynym zespołem.




Edu jest barytonem (sou um cantor baritono). Całkiem nieźle radził sobie z partiami tenoru, do pewnego momentu. W jakimś wywiadzie skarżył się na przeforsowanie strun głosowych, spowodowane śpiewaniem partii nie dla swojego głosu.


Dyskografia

Mitrium

Eyes of Time

Venus


Symbols



Angra





Solo





Oprócz tego, zaśpiewał w openingach w brazylijskim przekładzie do anime Saint Seiya (w Polsce: Rycerze Zodiaku).




Moim zdaniem


Edu ma bardzo ciekawy głos, którym potrafi umiejętnie operować. Gdybym miała wskazać wokalistę Angry, którego wokale najbardziej mi się spodobały, najpewniej mój wybór padłby właśnie na Eda. Dla mnie wokal Andrégo Matosa jest mdły (sprawdzałam również jego solowe albumy), a Fabia Liona momentami nieznośny (w jego wypadku mam na myśli wykonania na żywo).
Pewnie wiele osób lubi powiedzieć „jak tobie może być szkoda, skoro wtedy nie słuchałaś” ale powiem swoje: szkoda, że Edu nie śpiewa już w Angrze. Potrafi wyciągnąć czyste wysokie i głębokie niskie tony, nie skrzecząc i nie dławiąc się przy tym (panie Lionie, idź pan się nauczyć śpiewać). Śpiew Eda wywołuje u mnie ciarki, słuchanie go mnie odpręża (mam tu oczywiście na myśli te spokojniejsze kompozycje). Jak wielu miałam ulubionych wokalistów, tak Falaschi jest nad nimi wszystkimi. To chyba pierwszy przypadek, kiedy pokochałam czyjeś wokale od razu. Zazwyczaj mam problem z przyzwyczajeniem się do czyjegoś śpiewu (na przykład przywyknięcie do głosu Mustaine'a, miesiącami nie umiałam go zdzierżyć).

Screen z dnia 7 kwietnia 2017

Komentarze

  1. Falashi to lt. Mniej wiecej ma mosta w okolicy f/fis1

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W sensie, że tenor liryczny? Edek sam się wypowiedział w wywiadzie, z jakoś 2001 lub 2002, że jest barytonem. Nawet zalinkowałam. Chyba muszę doprecyzować link, żeby odsyłał do właściwej minuty. :D Powiedział „sou baritono”, o ile mnie pamięć nie myli.

      Usuń
    2. Kurczę, nie mogę teraz tego znaleźć. ;) Jutro postaram się doszperać i zalinkować to, co trzeba.

      Usuń

Prześlij komentarz