Matanza

Brazylia to nie tylko słoneczko, Rio de Janeiro, plaże i samba. To również takie zespoły jak Sepultura, Angra, Almah… czy właśnie Matanza.
Matanza to brazylijski zespół założony w 1996 roku w Rio de Janeiro. Ostatnim albumem Matanzy jest nagrany w 2015 roku Pior cenário possível. Wydali w sumie 7 albumów studyjnych, jeden koncertowy i dwie EP–ki.


Nie jest to zespół szczególnie znany w Polsce. Niech podniosą rękę ci, którzy wiedzieli o istnieniu tego zespołu zanim o nim napisałam.
Co jest interesującego w tym zespole, a czego nie ma w zespołach, które poprzednio opisywałam? Grupa ta wykonuje szczególny rodzaj punk rocka znany jako cowpunk/countrycore. W skrócie znaczy to tyle, że chłopaki grając punka, mają w swojej muzyce wpływy country, co można zauważyć w pierwszej, lepszej piosence Matanzy – jeśli oczywiście miałeś już wcześniej styczność z tym gatunkiem muzycznym.


Oprócz tego, warto zwrócić uwagę, że większość piosenek Matanzy jest w ich rodzimym języku, czyli portugalskim. Jest to miła odmiana od Angry czy Almy, które tworzą w języku angielskim. Charakterystyczną kwestią jest również głos wokalisty, Jimmy'ego Londona. Taki trochę Dave Mustaine Brazylii w brzmieniu.

Jeśli lubisz piosenki, które są śpiewane w innym języku niż angielski i w dodatku lubisz punk rocka, powinieneś ich przesłuchać. To naprawdę interesujący zespół, który warto znać i przekazywać informację o nich dalej – ja dowiedziałam się o nich od koleżanki Brazylijki, a do napisania notki namówił mnie inny Brazylijczyk.

Ciekawostka:  Matanza jest słowem z języka hiszpańskiego i oznacza „rzeź”. (Po portugalsku matança)

Komentarze